На 05.09.2013г. в МИГ „Берковица и Годеч“ се подписа договор с ,,Нике груп” АД гр. Годеч по мярка 312 за закупуване на специализиран софтуер- ресурсна платформа, разработване на маркетингова стратегия и рекламни материали. Безвъзмездната финансова помощ е 70% от одобрените и реално извършени от ползвателя разходи и е в размер на 68 469,58 лева. Новата платформа за „интелигентен туризъм“ , която ще се въведе за посетителите на планинския район „Берковица-Годеч“ бе презентирана в Берковица. Тя ще се основава на два стълба: 1.”Farol пътеводител”, мобилна технология, която се състои от интелигентен пътеводител за смартфони, създаваща напълно персонализирани обиколки на посетителите в съответствие с техните предпочитания и най-важното, наличното им време за разглеждане на забележителности; 2. Систематизиране и акумулиране на разпръсната или все още недостъпна информация за най-важните туристически и други обекти от интерес в региона. Проектът ще стимулира развитието на нови инициативи в полза на туризма на територията на МИГ “Берковица-Годеч” още повече, че има възможност да използват известните мобилни технологии в туризма – “Farol Guides”, разработен от LatitudeN съвместно с Европейската космическа агенция (ESA), което от своя страна ще увеличи интереса към региона и ще го позиционира върху картата, заедно с най-важните европейски селища, които си заслужава да бъдат посетени.
С технологията на Farol, наличната информация за региона се използва чрез мобилния телефон по интелигентен, интерактивен и персонализиран начин. Посетителят може да изтегли приложението на уебсайтовете на общините, туристически обукти, забележителности, музеи, туристически оператори от FarolWorld платформа или директно чрез приложението маркет, като по този начин е напълно мобилен, когато се разхожда по улиците и в района на Берковица-Годеч. Прилагането на иновативната технология ще даде възможност регионът Берковица-Годеч да бъде поставен на картата на европейските туристически дестинации, които се обслужват по системата Farol, наред с градове като Лондон, Порто, Лайпциг и много други….. Използването на иновативния мобилен пътеводител, който вече е на разположение за различни основни европейски дестинации, в района на Берковица-Годеч е в състояние не само да привлече повече посетители, но също така и да увеличи шансовете за повторно посещение от доволни от престоя си туристи.
Уникалните характеристики на пътеводителя Farol са обобщени по-долу:
• Той генерира автоматични индивидуални персонализирани обиколки на базата на предпочитанията на потребителя и времето, с което разполага в региона.
• Той взаимодейства в реално време с туриста, показва винаги това, което е около него, и което съвпада с индивидуалния му профил.
• Той предоставя подробна и качествена информация за точките на интерес, а именно местните природни, културни забележителности, ресторанти, хотели, обществен транспорт, наред с други обекти.
• Това е 100% офлайн пътеводител.
Ползите от прилагането на настоящото иновативно решение са ясни, не само от туристическа гледна точка, но също така и за местната икономика и имиджа на региона, т.к:
• Създава се ново преживяване на туриста, който има възможност да се запознава с повече обекти от района “Берковица-Годеч”, което отговаря на неговите предпочитания и наличното време. Тези функции го правят идеален за типичния пътник, посещаващ района само за няколко часа или няколко дни.
• Уверичаване на ефекта, благодарение на предишни туристи и други посетители, които споделят своя добър опит от ползване на системата, което ще привлече повече туристи в района „Берковица- Годеч”.
• Районът ще може в бъдеще да идентифицира по-добре моделите на пътуване на своите посетители.
• Базираните по местоположение характеристики на мобилния пътеводител ще помогнат на местните магазини да правят повече бизнес, като системата препоръчва съвпадение с профила на потребителя и увеличава информираността и шансовете за търговия.