Актуални Новини, Новини

“КАК ОЦЕЛЯВА ВАПЦАРОВ ДНЕС” – ТЕМА В НОВИЯ БРОЙ НА ВЕСТНИК “УЧИЛИЩЕ НА БЪДЕЩЕТО” В 1.ОУ – БЕРКОВИЦА

Весник "УЧИЛИЩЕ НА БЪДЕЩЕТО" В 1.ОУ - БЕРКОВИЦА

“Как оцелява Вапцаров днес?” – основна тема в новия брой на вестник “Училище на бъдещето”, списван от седмокласниците на Първо основно училище “Н. Вапцаров” – Берковица
Вестникът е продукт от проектно-базираното обучение с глобална тема “Оцеляване”. В изработването му бяха включени учениците от седмите класове, които работеха по екипи заедно с учителите си по български език и литература – Ива Василева, информационни технологии – Елена Михова, история и цивилизации – Диана Коцева, музика – Лариса Симова, и с помощта на Хриса Иванова – архитект и художник, бивша възпитаничка на школото, която имаше съществена роля в частта изобразително изкуство.
В продължение на няколко седмици седмокласниците проучваха, изследваха, анализираха, подбираха текстове, интервюираха, търсеха преводи и любопитни факти, създаваха илюстрации по стихове на Вапцаров и текстове във всички медийни жанрове.
Момичетата и момчетата, работещи по вестника, търсеха отговор на големия въпрос, който си бяха задали, вървейки по двете паралелни линии – 80 години от основаването на Първо основно училище „Никола Й. Вапцаров“ и 112 години от рождението на поета.
Затова те изведоха на преден план препис от Летописната книга на училището, видяха Вапцаров в линията на историческото време, живота му и от какво са били обусловени изборите му, направиха литературен прочит на творчеството му, позоваха се на големите негови критици и ценители, потърсиха преводи на негови стихове и ги откриха на 29 езика, откриха и песните, създадени по Вапцаровата поезия. Правиха илюстрации по стихосбирката „Моторни песни“. Откриха много любопитни факти. Момчетата и момичетата от седмите класове влязоха и в ролята на репортери и интервюиращи. Те създадоха текстове, отразяващи патронния празник на училището, направиха интервю с Георги Пипов – уредник на къща музей „Никола Вапцаров“ в Банско. Създадоха анкета, която трябваше да отговори на въпроса им дали и доколко познаваме Вапцаров, правиха диаграми по нея.
„Първо основно училище днес“ е темата, затваряща карето, поставено от Летописната книга на училището и даваща отговор на въпроса „Как оцелява Вапцаров днес?“.
Във вестника място намират и много снимки от дейностите на всеки един от класовете – момчета и момичета – достойни наследници на поета.
А проектно-базираното обучение чрез интердисциплинарния си подход отново доказа своята ефективност.