Община Вършец започна разработването на проект “Подкрепа за развитие на регионален туристически продукт и маркетинг на териториална дестинация – общини Вършец, Берковица и Годеч” по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.2-02/2011 „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите”.
Основната цел на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансовапомощ е на основата на интегриран подход да развие регионални туристически продукти и да повиши ефективността на регионалния маркетинг.
Конкретни цели:
– подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство;
– икономическа диверсификация на съответната територия или регион и намаляване на териториалната концентрация на туризма;
– насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база;
– привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар;
– използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари.
Допустимите дейности в подкрепа на предложения регионален туристически продукт са обособени в шест групи:
1. Разработване на туристически пакети или диверсификация на съществуващите;
2. Рекламни дейности – подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за туристическия район и предложения за подкрепа туристически продукт,
3. Участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири,
4. Изследвания на въздействието на осъществените маркетингови и рекламни дейности;
5. Организиране на експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти;
6. Подкрепа на дейности за обществено осведомяване и информационни услуги – комуникационни кампании за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство и приноса на туризма към развитието, разпространение на подходяща информация сред туристическия бизнес, организиране на туристически форуми за насърчаване на ефективната двустранна комуникация, участие и ангажиране на местния бизнес в разпознаването и разрешаването на общи проблеми.
Във връзка с разработването на проекта беше изготвена анкетна карта за събиране на мнения и идеи за развитието и разнообразяването на туристическия продукт в региона от всички заинтересовани страни.
Очакваме Вашите идеи в попълнената анкета на адрес: proektmig@abv.bg