За поредна година Община Берковица взе участие в 35-тото издание на Международната туристическа борса „Ваканция и СПА Експо“, която се проведе от 14 до 16 февруари 2018 г. в столицата.
В тазгодишното издание участие са взели над 350 организации от България и още 22 страни – Национални туристически организации, туроператори и агенции, хотелски вериги, балнеолечебни и спа центрове, общини, асоциации и сдружения, пътнически агенции, онлайн платформи, софтуерни фирми, винарски изби, фирми за хотелиерско и спа оборудване.
Община Берковица се представи на щанда с богат набор от рекламни материали: брошура за Берковица, туристическа карта „Западен Балкан“, туристическа карта „Берковският Балкан“, брошура „Неоткритите тайни на Западна Стара планина“, административна карта на града, дипляна „Красотите на Берковица“, дипляна за Етнографски музей, дипляна за културния и спортен календар на Община Берковица за 2018 г., дипляна за фестивала на духовата музика „БДМ ФЕСТ“, картички от града, флаери и визитки, предоставени от семейни хотели и къщи за гости.
Щандът бе богато украсен с тематични банери за Музеен комплекс-Берковица, банер, рекламиращ фестивала на духовата музика „БДМ ФЕСТ“, берковска керамика, ръчно тъкани пана; бе предоставена и възможност за дегустация на берковска баница и минерална вода „Ком“.
Интерес за посетителите бе богатият асортимент на минерална вода „Ком“, както и фактът, че тя се бутилира в с. Бързия. На гостите бяха раздавани дискове на Берковската духова музика – една от емблемите на града. Голям интерес представляваше и зона Ком, както през лятото с различните преходи по еко пътеките в берковската планина и покоряване на връх Ком, така и през зимата с условията и възможностите за ски туризъм; защитена местност Хайдушки водопади, Лесопарк „Калето“.
Не по-малък интерес предизвика и предстоящото изграждане на минералния водопровод, довеждането на минералната вода до Минералната баня в гр. Берковица и възможностите за бъдещо развитие на спа туризъм в Берковица.
Провокиран е интересът на посетителите към Берковица, като са представени по отделно всяка една от забележителностите в града и е акцентирано на трите обекта, включени в Музеен комплекс – Берковица, Часовниковата кула, Чешма „Малинарка“, Лесопарк Калето, църквите в града, Клисурски манастир. Най-голям интерес е предизвикало предстоящото провеждане на фестивала на духовата музика, както от хора, присъствали на фестивала през миналата година, така и от такива, които за пръв път ще посетят фестивала. Утвърдените фестивали в Берковица „Лачени обувки“ и „Балканът пее и танцува“ също са предизвикали интерес не само за широката публика, но и за журналисти. Получени са предложения от национални медии за реклама на нашите фестивали, а също и за други по-значими събития в нашия град.
Първият ден от изложението е бил определен само за професионалисти и изложители, туроператори и туристически агенции, общини и туристически информационни центрове, което е предоставило възможност за по-подробно представяне на възможностите за туризъм в Община Берковица и за създаване на по-пълноценни контакти с потенциални гости на града, с представители от бранша и др.
Участието на Община Берковица в туристическата борса постигна добър резултат; получена е заявка от група от 100 човека и частни лица за летния сезон, както и намерение от софийски хор от 120 човека за посещение в града и възможност за изнасяне на безплатен концерт в НЧ „Иван Вазов 1872“.
ТИЦ – Берковица осъществи контакти с други ТИЦ-ове в страната, обменен е опит и обсъдени идеи за по-добри практики.