Актуални Новини

УЧЕНИЦИ ЗАПОЧНАХА ТЕСТОВЕ НА ПРОТОТИПА НА МАТЕМАТИЧЕСКАТА СЕРИОЗНА ИГРА ПО ПРОЕКТА „MOUNTAINS OF ABSOLUTELY TERRIFYING HEIGHT (MATH)“

1Учениците от Първо основно училище  „Н. Вапцаров“ в  Берковица започнаха тестовете на прототипа на Математическата сериозна игра по проекта „Mountains of Absolutely Terrifying Height (MATH)“  / Математиката – планини от абсолютно ужасяващи височини/.

Играта има за цел да се преодолее по забавен начин страхът от математиката. Играта цели изкачването на планина чрез бързо решаване на прости математически задачи, които зависят от текущото състояние на наклона. Тя има състезателен елемент като двама ученици се борят да изкачат планината по-бързо.

9В самостоятелен режим играта дава  възможност на учениците да се упражняват, да получават награди за достигане до върховете на различните планини и да отключват нови задачи.

Математическото предизвикателство е създадено, както за устройства с Android, така и за такива с Apple.  Тестването започва след инсталиране на съответната апликация. Играта е състезателна и се играе между двама участници на две различни устройства.Самото 22тестване премина през два етапа.

Първо само между учителите. Целта на този етап бе да се открият и отстранят евентуални бъгове и да се предложат идеи за подобрение. За по-качествена работа и ефективна обратна връзка бяха изготвени и преведени на езиците на проекта анкетни форми като за ученици, така и за учители. Въпрос на избор е начина на събиране на информацията – на хартия или онлайн.

Екипът на 1. ОУ избра тестване чрез използване на  Google docs, с което за пореден път доказа, че не е избрано случайно за партньор на консорциума.

Българският екип предложи четири идеи за подобрение, които бяха приети без забележки от инженерния екип от Германия.

Вторият етап бе проведен  с ученици от 5. и 6. клас  и по същите правила. След тестовете всеки ученик попълни анонимна онлайн анкетна. Бяха създадени и няколко рекламни видео клипа, отразяващи както етапа на работа, така и отношението на учениците към играта.

С един от клиповете се цели да се мотивират  учителите по математика да използват възможностите на Математическата сериозна игра в обучението и преподаването на основни математически умения.

В момента екипът на проекта е на среща на партньорите в турския град АДАНА. На срещата ще бъде представена работата до момента и ще се приемат важни решения за продължаване на работата по проекта за финализиране на интелектуалния продукт – сериозната математическа игра.

 

Проектът се реализира по програма Еразъм+  чрез Център за развитие на човешките ресурси.